خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

بهره‌برداری از تقاطع غیر‌همسطح مصلی در ۳ ماه آینده | عملیات احداث پل غیرهمسطح شهید حریری آغاز شد

  • کد خبر: ۵۷۴۵۵
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
بهره‌برداری از تقاطع غیر‌همسطح مصلی در ۳ ماه آینده | عملیات احداث پل غیرهمسطح شهید حریری آغاز شد
نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد برای آغاز عملیات اجرایی دو پروژه پل غیرهمسطح شهید حریری و ایجاد مسیر شرقی بولوار مصلی تا بولوار حر، بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد کرد و حداکثر در ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی‌زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث پل غیرهمسطح شهید حریری و ایجاد مسیر شرقی بلوار مصلی تا بلوار حر، ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر، اظهارکرد: انقلاب اسلامی دو هدف عمده و مهم داشت؛ یکی اینکه مردم برسرنوشت خود حاکم باشند که این مهم از طریق برگزاری انتخابات مختلف محقق شد و دیگری هم به حداقل رساندن مناطق کم‌برخوردار شهر‌ها بوده است.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان، احداث راه را مقدمه توسعه و مروج فرهنگ توسعه می‎دانند، گفت: از این طریق است که سایر نهاد‌های توسعه نیز ورود می‌کنند و مردم هم برای ساخت منطقه مشارکت می‌نمایند.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به دو پروژه عمرانی که امروز عملیات اجرایی و احداث آن‌ها آغاز می‌شود، افزود: مدیریت شهری مشهد برای این دو پروژه بیش از ۱۴۰ میلیاردتومان اعتبار هزینه خواهد کرد و حداکثر ظرف ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

 

موحدی‌زاده در ادامه صحبت‌ها تصریح کرد: در سال نخست و آغازین فعالیت شورای پنجم بازدیدی از این محدوده داشتیم و هیچگاه گمان نمی‌کردیم که این دیوار‌ها برچیده و بن‌بست آن شکسته شود، ولی با همت و سیاست شورای پنجم در قالب برنامه توسعه ۴ ساله و پیگیری‌های شهردار پرتلاش مشهد می‌بینیم که گره‌های چندین ساله، در سایه تعامل و هم‎‌افزایی گشوده می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری، نهادی فرابخشی است و بواسطه تعامل و مشارکت دستگاه‌های مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد و امکانات و رفاه لازم برای شهروندان را فراهم آورد، گفت: بسیار خرسندیم که این تعامل بین دستگاه‌های مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری، راه‌آهن، آستان قدس رضوی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... در منطقه ۶ شهرداری شکل گرفته است.

 

موحدی‌زاده افزود: از استانداری خراسان رضوی نیز انتظار داریم تا شهرداری را مورد حمایت قرار دهد و با تلاش برای افزایش اختیارات شوراها، موجبات جلب رضایت مردمی را فراهم آورد؛ وقتی قدرت به مردم داده شد، آن‌ها می‌توانند عوارض تعیین و قوانین تصویب کنند، نه اینکه منتظر باشند تا در مرکز و پایتخت برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد اظهارکرد: در چنین شرایطی است که عوارض به نهاد‌های توسعه شهر تبدیل می‌شوند.

 

موحدی‌زاده در پایان گفت: در چشم‌انداز منطقه ۶ شهرداری مشهد، پارک ۶۸ هکتاری دیده شده که عملیات اجرایی آن درحال انجام است؛ این اقدام بدون شک چهره منطقه را متحول خواهد کرد و موجب خرسندی شهروندان می‌شود.

 

بهره‌برداری از تقاطع غیر‌همسطح مصلی در 3 ماه آینده

شهردار مشهد نیز در ایین مراسم  با اشاره به اینکه مطالبه شورای شهر در دوسال گذشته قرارگرفتن تقاطع غیر هم سطح مصلی در طرح تفصیلی برای محیا شدن زمینه اجرای آن در ۱۰ سال آینده بود، گفت:، اما با تلاش همکارانم این پروژه اکنون به سرعت در حال اجرا است و طی دو تا سه ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.


محمد رضا کلائی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید حریری و ایجاد مسیر شرقی بولوار مصلی به بولوار حر که با حضور مدیران شهری و استانی برگزار شد، افزود: دوسال پیش در همین زمان یکی از مطالبات جدی شورای شهر این بود که طرح اجرای تقاطع غیر همسطح مصلی در طرح تفصیلی قراربگیرد تا شاید زمینه اجرای آن ظرف ۱۰ سال آینده محیا شود.


وی اضافه کرد:، اما نه تنها این پروژه در طرح دیده شد بلکه عملیات اجرایی آن بهمن سال ۹۸ آغاز و امروز خوشبختانه این پروژه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است و با تلاش‌های انجام شده ظرف ۲-۳ ماه آینده این تقاطع به بهره برداری خواهد رسید.


کلائی تصریح کرد: اکنون بالغ بر ۲۸۶ هکتار از اراضی محدوده شهرک شهید رجایی و باهنر با حمایت مدیریت عالی استان و همراهی آستان قدس و عنایت شخص تولیت آستان قدس رضوی برای ایجاد بوستان ۷۰ هکتاری، مسکن ارزان قیمت و سایر پروژه‌های عمرانی درمحدوده این دو شهرک در اختیار شهرداری مشهد قرارگرفته است که از این بابت تشکر می‌کنم.


کلائی به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید حریری اشاره کرد و ادامه داد: نفع همراهی دستگاه‌های مختلف به ویژه آستان قدس رضوی و راه آهن جمهوری اسلامی برای احداث این تقاطع به شهر، زائران و مجاوران خواهد رسید.


شهردارمشهد با بیان اینکه طی یکی دوهفته آینده شاهد افتتاح پروژه بازگشایی مسیر کوشش خلج خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این پروژه طبق زمانبندی باید ۶ ماه دیگر به بهره برداری می‌رسید، اما پیمانکار این پروژه شرکت ماشین بتن آستان قدس رضوی است این پروژه را ۶ ماه زودتر از زمان تعیین شده آماده بهره برداری کرده اند.


وی ادامه داد: پیمانکار تقاطع غیر همسطح شهید حریری نیز که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، شرکت بتن ماشین رضوی است، لذا با توجه به تجربیات و همت این شرکت می‌خواهم این پروژه را با سرعت بیشتر و ظرف ۵ ماه آماده بهره برداری کنند.


کلائی اضافه کرد: این همه کار سخت را در شهر انجام داده ایم، لذا به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا تقاطع غیر همسطح شهید حریری به جای زمانبندی ۸ ماهه ظرف ۵ ماه اجرا شود که انشالله شاهد تحقق این موضوع باشیم.


وی افزود: تامین منابع مالی اجرای پروژه‌ها هم در حوزه مالی و هم در حوزه اقتصادی در کنار اقدامات فنی کار سختی است که بابت آن از همکارانم در این حوزه‌ها تشکر می‌کنم.


شهردارمشهد درادامه گفت: امیدوارم به برکت دعای خیر شهروندان و نیت خیر همکارانم در ایام مبارک دهه فجر و میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) دو پروژه مهم تقاطع غیر همسطح مصلی و شهید حریری را که آثار و فواید زیادی برای شهر دارد، طبق زمانبندی به بهره برداری برسانیم.

 

جاده محمدآباد، به مصلای شرقی متصل خواهد شد

معاون حمل و نقل، عمران و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در نظر داریم تا دسترسی به جاده محمدآباد ایجاد کنیم که این اتصال به طول ۴۵۰ کیلومتر خواهد بود. یعنی جاده محمدآباد به مصلی شرقی متصل خواهد شد و عملا ترافیک شهرک آقا مصطفی خمینی کم خواهیم کرد.


خلیل الله کاظمی اظهار کرد: تصمیم به اجرای این فرآیند از ۸ ماه پیش کلید خورد و در این ۸ ماه مجوز‌های قانونی آن، قرار گرفتن در طرح تفصیلی، روند اداری کمیسیون ماده ۵ و اخذ مصوبات قانونی انجام شد.
وی افزود: هماهنگی و تعاملات مثبتی با مجموعه مالکین این پروژه صورت گرفت و در ۸ ماه مشاور طرح انتخاب شد و در این مدت علاوه بر تهیه نقشه مناقصات آن نیز برگزار شد.


معاون حمل و نقل، عمران و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: در حال حاضر بعد از یک پروسه ۸ ماهه، عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد. اگر پیگیری‌های مستمر شهردار نبود قطعا این پروژه تاکنون به سرانجام نرسیده بود.


کاظمی عنوان کرد: این محور دارای چند ویژگی خاص است، این محور زمینه ساز دسترسی به حرم مطهر رضوی از بولوار مصلی خواهد بود. در حال حاضر تنها محوری که بیشتر زائرین از آنجا به حرم مراجعه می‌کنند، بولوار امام رضا (ع) است.
وی افزود: با احداث تقاطع این پروژه که اردیبشهت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، یک مسیر مستقیم از صدمتری و از محور بولوار سرخس برای تشرف به حرم خواهیم داشت.


معاون حمل و نقل، عمران و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طول این محور حدود ۶ کیلومتر است. همچنین همکاران ما نزدیک به دو ماه است، در رابطه با جابجایی راه آهن موجود در این منطقه که طول آن نزدیک به ۲ کیلومتر است، تلاش می‌کنند.


کاظمی تصریح کرد: با جابه جایی این ریل، زیرگذر پل را از قسمت جابه جا شده، عبور خواهیم داد. این جابه جایی تا اوایل اسفند به طور کامل به اتمام خواهد رسید.


وی افزود: در همین نقطه به دلیل تقاطعی که با ریل راه آهن داریم، زیرگذری با طول ۷۰۰ متر احداث خواهیم کرد. از این نقطه تا بولوار حر نزدیک ۳.۵ کیلومتر است و برآورد هزینه نیز برای کل مسیر ۷۲ میلیارد تومان و در رابطه با احداث زیرگذر قبل اعتبار ما ۶۲ میلیارد تومان است.


معاون حمل و نقل، عمران و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: در نظر داریم دسترسی را به جاده محمدآباد ایجاد کنیم، این اتصال به طول ۴۵۰ کیلومتر خواهد بود. یعنی جاده محمدآباد را به مصلی شرقی منتقل خواهیم کرد و عملا ترافیک را از شهرک آقا مصطفی خمینی کم خواهیم کرد.


کاظمی خاطرنشان کرد: در این مجموعه دو شهرک پانیذ و شیرین واقع شده است، متاسفانه به دلیل عدم دسترسی، در حال حاضر از یک معبر ۲.۵ متری زیر ریل راه آهن قرار دارد، تردد می‌کنند.


وی با بیان اینکه در نظر داریم دسترسی شهرک‌های مذکور را به محور مصلی متصل کنیم، افزود: همچنین دو شهرک شهید رجایی و باهنر نیز در این محدوده قرار دارد که شهرک شهید رجایی بالغ بر ۱۹۰ هزار نفر و شهرک شهید باهنر بالغ بر ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.


معاون حمل و نقل، عمران و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر بین شهرک شهید رجایی و باهنر ۳۸ هکتار تملک صورت گرفته که دپو خط ۴ قطار شهری، پایانه مسافربری شرق و سیستم حمل و نقل و اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما در این مکان واقع شده است.

 

تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع تقاطع

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->